Pazar, Kasım 11, 2007



YEMEK YAPMAYI ÖZLEMEK

Böyle bir duygu var. Acaba hissettiniz mi? Birkaç aydan beri yemek dışında farklı konularla ilgileniyorum. Farklı bir tarzda çalışmak durumundayım. Eve geç geliyorum, erken çıkıyorum. Eve geldiğim zamanlar daha hızlı ne olur, ya da hafta sonu bulduğum bütün sebzeleri pişirip hafta içine hazır ediyorum. Ama 4 sene hergün çeşitli yemekler yapan biri olarak, az yemek yaparak geçen günler sonunda birden fark ettim. İçimde garip bir boşluk, garip bir eksiklik var. Eve erken gelip br kaç çeşit yemek yapmalıyım dedim.Bu yemek özlemimi lahana dolması yaparak, ertesi gün lahanadan kalanlarla kapuska yaparak geçirmeye çalıştım. Bu çalışma temposu içinde pazara da gidemiyorum. Sağolsun annem ve ağabeyim evdeler, pazardaki bütün sebzelerden aldık. İnşallah hafta sonu ıspanak, kereviz, pırasa ve bunların yanına bir çorba, bir de bakliyat yemeği.
Aslında annem yaprak getirdi. Bu haftaya bir yaprak sarması da zeytinyağlı çok güzel olur.

Antakya mutfağı ile ilgili çok duymuşsunuzdur. Çok ilginç, çok kendine özel yemekleri var. Sevgili Cem'in annesi bize patatesli bulgur köftesi yaptı. Gerçekten çok lezzetli, denemek isteyenler için anlatmak istiyorum.

Antakya usulü patatesli bulgur köftesi

2 su bardağı ince bulgur
1 adet büyük patates ya da2 adet orta boy da olabilir
2 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
kimyon
tuz
maydanoz

Aslında onlar ıslatmıyor ama siz 2 bardak bulguru süzgece koyup üstünde bir bardak sıcak su dökün. Su bulgurun üstünde kalmasın.Sonra haşlanmış sıcak patatesi, bulgurun üstüne doğrayıp, elimizle iyice yoğuralım. Bu yoğurma işlemi sırasında salçaları, tuz ve kimyonu ekleyelim. Eğer bulgur sert gelirse yoğurma sırasında elimizle ıslatarak yoğurmaya devam edelim. Bulgur ve patates iyice yumuşayıp elimizde ufak köfte yapılabilir kıvamda olmalıdır. Köftelerin rengi pembe kırmızı renk olacağından salça miktarını ona göre ayarlamak gerekir. Köfteleri geniş bir tepsiye dizelim.Hatta tepsinin dibine bir avuç doğranmış maydanoz, üstüne köfteleri, üste de yine maydanoz koyabiliriz.

Çok farklı ve şık bir yemek, aslında Antakyalılar bu köfteyi cevizli ve kıymalı bir sosla ya da sadece zeytinyağına batırarak yiyorlar. Sosu denemek isteyenler için yazıyorum. 200 gr kıymayı tavada kavurun, üstüne cevizleri ve maydanozları ekleyin. Servis sırasında köfteler tabağa alınır, cevizli sos da yanına ekleniyor.
Köftenin içinde hiç yağ yoktur. Aynı zamanda sağlıklı .Çok farklı bir tat, kolay da, denemeye değer.
Önümüzdeki günlerde bol sebze içeren yemekler yazmaya çalışacağım.
Unutmadan bana bu yemek yapma zevkini fark ettiren sevgili Tijen İnaltong'un '' Mevsimlerle Gelen Lezzetler kitabında olan balkabak çorbasının da tam pişme vakti.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

sen yemek yapmayı bende yazılarını ve tariflerini özledim canım hoşgeldin:)
antep yemeklerini bende çok severim ama yapmayı çokda bilmiyorum ama biber salçası hiç eksik olmaz bizim evde içli köfteyi çok severim dış malzemesinini hiç yoğurmadım ama oymasını biliyorum
bu köfteyi de denemek istiyorum...

ama sebze yemekleri tariflerini özledim...
sevgilerle....

Adsız dedi ki...

aaa antep yemeği yazmışım antakya yazacağıma
aslında ben uzun yıllar önce iskenderunda kaldığım için o yöre yemeklerini az buçuk biliyorum aslında içli köfteyide orda öğrenmiştim

Adsız dedi ki...

çok teşekkür ederim, bu köftenin özelliği hiç yağ olmaması, bana göre küçük parçalı cevizleri tavada az bir yağla hafif kavurup, yani cevizin yağında yararlanarak yemek,çok lezzetli olacak.
sebze yemekleri yazacağım

sevgiler,selamlar