Çarşamba, Kasım 14, 2007

Sevgili çilek kokusuna cevap yazarken, pazı ile ilgili birkaç yemek daha aklıma geldi. Daha doğrusu pazı sapları ile ilgili bir tanesi çorba, sevgili Tijen İnaltong'un kitabından kırmızı ve yeşil mercimeklerde aynı ölçülerde koyup, sonra bolca pazı sapları eklenerek pişen kimyon ve nane ile tatlandırılan çok nefis bir çorba.

İkincisi de benim hiç bir şeyi ziyan etmeyelim diyerek herşeyi pişirmemden ortaya çıkan bir tarif. Pazı yapraklarından dolma sarmıştık. Sapları atmaya kıyamayınca, yemek yapmaya karar verdim.

Bir tane soğanı ay şekilde doğradım, tabii 2-3 diş sarmısak ekledim. Hafifce soteledim. Parmak yarısı gibi doğranmış pazı saplarını ekledim. Soğanlarla kavrulması için 10-15 dk soteledim. Kaynamış 2 bardak su ekledim. Saplar iyice pişmeden bir çay bardağı bulgur koydum. Tuz, kırmızı biber, karabiberle tatlandırdım. Bulgurlar da pişince söndürdüm. Koyu bir yemek görüntüsünde olacak. Biraz ılınınca iyi çırpılmış yoğurtla karıştırın. Sarmısaklı yoğurt da olabilir. Servis sırasında üstüne ısıtılmış bir kaşık kırmızı biberli zeytinyağı gezdirebilirsiniz. Pazı sapları, kabak kabukları veya kendisi ile de yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok: