Perşembe, Kasım 15, 2007

Ben her çorba pişirdiğimde dünyanın en güzel çorbasını pişiriyorum derdim. Hala diyorum.
Bu hafta soğan yerine pırasa sapları ve havuçlu kırmızı mercimek çorbası yaptım. Çok lezzetliyidi.

Pırasalı mercimek çorbası

2 bardak kırmızı mercimek
2 sap pırasa
bir fincan bulgur
salça
domates
biber
tuz, karabiber, kırmızıbiber, nane

2 yemek kaşığı yağı tencereye ince doğranmış pırasa sapları ile koyun, hafifce soteleyin, 3 diş sarmısak ilave edin, küçük küpler halinde doğranmış havuçları ekleyin, sebzelerin kokusu gelmeye başlayınca, bol su ile yıkanmış mercimekleri ekleyin, pirinç kavurur gibi mercimekleri kavurun,salçayı ekleyin, salçayı da kavurduktan sonra tencereye bir litre kadar kaynamış su ilave edin. Kaynamaya başladıktan sonra tuz ve nane hariç baharatları ve bulguru ekleyin. 10 dk kaynatın. Koyuluğunu istediğiniz kıvamda su ilavesi ile yapabilirsiniz. İndirmeden önce naneyi ilave edin. Ayrıca eğer kereviz yaprakları ya da kereviz sapları varsa da ilave edebilirsiniz.Çok güzel bir çorba özellikle de bu mevsim de akşamları bir kase içmek yetenecektir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

harika tarifler ve resimler görüyorum ..
hemde dumanı üstünde mis gibi...
onlarında tarifleri gelecek dimi?
çorba tarifi çok hoşuma gitti 1 tane havuç doğrasak yeter dimi malzeme listesinde yokda
birde blendırdan geçirmeye gerek varmı yada düdüklüde yapsak olur dimi?
bu sefer çok soru sordum heralde:)
ellerinize sağlık sevgilerle...

Adsız dedi ki...

sizin için, evet dumanı üstünde olsun istedim.Havuç koyabiliriz, blendir olmazsa daha güzel görülüyor, blendirla ezme bir çorba olur diye düşünüyorum.
bu çorba tencerede bakılarak pişmeli, düdüklü tencerede pişmesi güç malzemeleri pişmek daha uygun,
ilginize çok teşekkür ederim,
sevgilerimle,