Çarşamba, Mayıs 24, 2006

Cafenin başlangıcıdan bugüne kadar hep sebze yemekleri yaptım. Hamur işleride sebzeli oldu. Hatta içli köfteyi bile pazılı-ıspanaklı yaptım. Bu yüzde size bugün sebzeli kiş tarif etmek istiyorum.

Kiş hamuru biz birkaç deneme yaptık en düzgün ve lezzetli olanı anlatıyorum.

125gr margarin (piyasada bulunan en bitkisel margarinle deneyin)
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 yumurta
tuz
aldığı kadar un (12-13 kaşık kadar)

Kulak memesi kıvamında bir hamur yapın. 20 dk dinlendirin. Hemen de tepsiye yayabilirsiniz ama hamur işleri biraz oda sıcaklığında beklerse daha lezzetli oluyor.

Üst malzemesi bir kaç çeşit daha ekleyeceğim ama bugün pişirdiğimizi yazıyorum

1 adet patlıcan
2 adet kabak
1 adet soğan
3 adet domates
2 diş sarmısak
2 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz.karabiber,kekik,kırmızzıbiber

Soğanı ay şeklinde doğrayın. Tencereye yağ koy, soğan,sarmısak ekle kaşıkla karıştır. Daha sonra küp doğradığınız önce kabak sonra patlıcan ve domatesleri sıra ile tencereye ekle. Kısık ateşte pişir. Karıştırmadan ,sadece ara sıra tencereyi sallayın. Sebzeler kendi sularını verip çekince tuzz karabiber ve kekik ekleyin .

Sonra hazırlamış olduğunuz hamuru yağlanmış yuvarlak veya kare bir cam tepsiye elinizle yerleştirin.
Hamurun üstüne çatalla delikler açın. 180 derece ısınmış fırına boş olarak koy 10dk pişmesini bekleyin.
10dk sonra hamuru fırından çıkarın hazırlamış olduğunuz sebzeli harcı düzgün ve eşit olarak yayın. Fırına koyun. 20-25dk daha pişirin. Hamurun altı pembeleşene kadar.
Fırında çıkarın üstüne doğranmış maydanozla servis edin.

Afiyet olsun.

Ben mevsimdeki sebzeleri kullanıyorum. Bu yüzden şu anda bezelye, enginar ,semizotu ve taze yaprak zamanı
Bu arada otları unutmayalım. Kazayağı bitti ama madımaklar halen pazarda.
Otlarla ilgili yemekleri sizlere yazacağım.
Unutmadan lütfen kendinize ve ailenize veya sevdiğinize zaman ayırıp taze yaprak dolması denemenizi isterim.
İster zeytinyağlı,ister sıcak

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Adsız dedi ki...

Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
»