Pazartesi, Mart 19, 2007

Bahar geldi, pazarlar bezelye, enginar ve otlarla doldu. Şimdi biz olmayan kıştan dolayı biraz sersem durumdayız. Bu yüzden çok sağlıklı ve bizi bahara hazırlayacak bir çorba yazmak istiyorum. Bu çorbanın ön malzemesini, ben kendim için kurdeşenden dolayı ödem atmam için önermişlerdi. Ben evdeki herkesin içeceği hale getirdim. Hem lahanalar azalmaya başladı. Beyaz canım lahanalar bitmeden güzel bir çorba yapalım.

Lahanalı mercimek çorbası

½ lahana
2 demet maydanoz
4-5 adet soğan
1 yemek kaşığı yağ
1 bardak kırmızı mercimek
Tuz,karabiber,kırmızbiber

Büyükçe bir tencereye yarısından bir fazla su koyup ocağı yakın. Su kaynamaya başlarken lahana, maydanoz (kökleri ile birlikte), soğanları da dörde bölerek tencereye koyun. Bütün malzeme iyice pişsin. Lahanalar iyice yumuşayınca bir bardak mercimeği yıkayıp tencereye ekleyin. Mercimekler iyice pişsin. Bir el blendırı ile bütün malzemeyi iyice ezin. Biraz taneli olacak şekilde de olabilir. Ezilmiş ve koyulaşmış çorbaya tuz,yağ ve baharatları ekleyin. İsterseniz biraz limon ekleyebilirsiniz. Öğlen ve akşam büyükçe kaselerde için, hatta sadece akşam yemeği olarak içerseniz, sabahleyin çok zinde ve dinç kalkabilirsiniz.

Hiç yorum yok: