Salı, Aralık 19, 2006

Elimizdeki malzemeyi ne kadar iyi ve doğru yerde kullanıyoruz acaba. Yemek yaparken fark ettim ,alış verişe gitmemiştim evde bulunan malzemeler yemek yapmak istiyordum. Dolapları karıştırdım ne bulursam pişirmeye başladım. O zaman düşündüm, hadi dolapları açın neleriniz var görün,elinizdeki malzeme ile en güzel ve de en lezzetli yemeğini yapabilirmisiniz ? Ben ne yaptım ev de ekmek bitmişti, dedim ya bir rahatsızım, ne yaptım bir parça hamur yaptım, maya vardı, olmazsada fark etmeyecek sadece su ve un ile hamur yapılabilir, teflon bir tavada küçük yufka ekmekler pişirdim.Sonra hamur biraz fazla kabarmıştı yani çoğalmıştı, hadi iki üç tane poğaça yapayım dedim, baktım son yumurtayı kek için kullanmıştım, poğaçaların üstüne çok az süt ve yoğurt karışımını sürdüm, fırında çok güzel kızarmış olarak çıktı. Poğaçaların içine dolapta ne buldumsa koydum.Peynir parçaları,bir kaç zeytin.
Yemek hazırlarken bence önce elinizdeki malzemeyi düşünün, o malzemelere göre ek bir şeyler alın, böyle yaparsak bütçemize de katkıda bulunacak, hem de yaratıcılığınız artacaktır.
Evdeki malzemelerle elma dilimli portakallı kek, tezgahın üstünde 2 adet portakal öylece duruyor, elmaları annem getirmiş zaten var, o zaman kek yapabiliriz.
elma dilimli portakallı kek
2 veya 3 portakal veya mandalina
1/2 zeytinyağı
2 bardak un veya
1 bardak un
1 bardak irmik
1 yumurta
1 bardak şeker
3 adet elma,büyükse 1 adet yeter
kabartma tozu
varsa elmaların üstüne tarçın
şeker ve yumurta iyice çırpılır, yağ eklenir, çırpma devam ederken,un bir portakalın suyu ve rendelenmiş kabukları,kabartma tozu iyice karıştırılır. Orta boy bir kek kalıbı yağlanır, kek malzemesi içine dökülür, yumuşak kek hamurunun üstüne elma dilimleri ince ince kesilip dizilir, üstüne isterseniz 1 çay kaşığı tarçın serpilir. 160 derece ve 5 dk ısıtılmış fırında kek pişirilir.Fırından çıktıktan sonra kekin üstüne geri kalan portakalın suyu dökülür. Ben yaptım çok güzel oldu.
Dolaplarınızı kontrol edin bakalım neler var, ve onlara ufacık eklerle neler yapabilirsiniz. Hani bazen ansızın bir düğün ve bir akşam yemeği çıkar, bütün giyeceklerinizi gidip yeni mi alırsınız, yoksa dolaptaki eteğe bir bluz veya şık bir elbiseye sade bir takı veya ayakkabınıza uygun farklı bir çantamı uydurmaya çalışırsınız. İşte bu yazdıklarım yemek işinde daha kolay ve zevkli, hem aileniz farklı bir tat deneyecek, hem sizin ne kadar yaratıcı olduğunuzu görecekler, hem de bütçenizi katkı sağlamış olacaksınız. Bütün bunların dün ekmek yapmayı çalıştığım hamuru yaparken düşündüm. Yemek yapmanın düşüncelere de çok iyi geldiğini söyleyebilirim.

Hiç yorum yok: