Çarşamba, Aralık 12, 2007

Yemek Yemek

Herşeyden tatmak, denemek benim gözlemlediğim kadar çok geç bir yaşta oluyor. Ancak insan 30 lu yaşlarda denemek ve tatmak istiyor. Annemizden doymayı bıraktığımız zamandan itibaren damak tadı çalışmaları başlıyor. Önce sebze çorbaları, meyve püreleri, yoğurt, peynir, yumurta, 1 yaşında itibaren çiğneyebileceği yiyecekler, 3-4 yaşlarda farkında olup seçmeler, bu seçmeler büyüdükçe artmaya başlıyor. Okul başlayınca arkadaşların yedikleri, sonra maalesef ki annelerin de desteği ile kısa zamanda tüketilen ve sadece yiyiyor diye verilen sanal, şişirilmiş, mide dolgunluk hissi dışında hiç bir fayda sağlamayan yiyecekler. Her zaman yazdığım gibi yemek yemek sadece o öğünlük doymak değildir.Yemek bizim vücudumuzun besinidir. Bizi ayakta tutan, hastalanmamızı sağlayan, güzel bir cilde sahip olmamızı destekleyen, gelecekteki nesillere daha sağlıklı insanlar bırakmaya yarayan en temel öğe yiyeceklerimizi doğru seçmek, doğru beslenmek, faydalı yiyecekler tüketmek, sadece ambalajı iyi, sadece katkı maddeleri ile tatlandırılmış, sadece sizi şişiren, beslemeyen yiyecekler tüketmeyin. Bunun için ne yapmalıyız?Her zaman mevsiminde ne yenilmesi gerekiyorsa o yiyecekleri tüketelim. Kış mevsimi soğuk, bolca çorba içelim, bakliyat yiyelim, nohut, kurufasulye, mercimek, ayrıca bizim ülkemiz sebze ve meyva yönünden çok zengin, bolca lahana, kereviz, karnıbahar, brokoli, ıspanak, pazı, karalahana, pırasa, salata çeşitleri havuç, turp, roka, salata, pilav çeşitleri, bulgur, pirinç, şehriye, erişte, meyveler, elma, portakal, mandalina, ayva, nar, hurma, armut, balkabak unutmadan. Gerçekten çok şanslıyız bu konuda, herkes kendine ve geleceğine bir iyilik yapıp bu hafta en yakın semt pazarına gitsin. Sevdiği veya denemek istediği bir sebze alsın. Nasıl pişireceğini sorarsa elimden geleni yapacağım. Cafe zamanı kış aylarında haftada bir brokoli çorbası yapardık. Belki yazmıştım. Bizim kızlar kendi evlerinde yapmak istiyorlar, niye yazmadın dediler. Resmi hazırlandı, ben de yazayım.

Brokoli Çorbası

1 paket brokoli
1 havuç
1 patates
2 yemek kaşığı un
1 soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 bardak süt
tuz, karabiber, kırmızıbiber

Tencereye yağı ve ay şeklinde doğranmış soğanları koyun, kısık ateşte hafifce sotelensin. Havuçları, brokolileri, patatesi de doğrayıp tencereye koyun.10 dakika soteleyin. Sebzeler sularını salınca iki kaşık unu koyalım,sebzelerle birlikte kavuralım. Un kokusu çıkınca sütü ekleyelim.Sütle de çevirelim. Sonra 3 bardak kaynamış suyu ekleyim.Bütün sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirelim. Blendırdan geçirelim. Koyuluğunu siz ayarlayın. Tuz ve baharatları ekleyelim. Eğer isterseniz blendırla iyice ezmeye bilirsiniz, yada bir kaç brokoli parçası saklayıp servis sırasında üstüne ekleyebilirsiniz.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

ne kadar da güzel anlatmışsın hepimizin çok bildiği ve hep uygulamaktan kaçtığı ama seni dinliycem mutlaka
sevgiylee

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Yine ben...Artık sizin burayı buldum ya yorumsuz geçmem:)Şaka bir yana bu brokoli çorbasının bir benzerini ben de çok sık yaparım ve asla ertesi güne kalmaz.Bizim evde en çok sevilen çorbalardandır.Bir de bu şekilde deneyeceğim.Değişik ve güzel çorba tarifi arayan herkese tavsiye ederim.Ben birkaç yıl önce bir denedim vazgeçilmezlerimizden oldu.Sizler içinde öyle olur diye düşünüyorum.Ellerinize sağlık.
İyi akşamlar...

Adsız dedi ki...

yeşimli tarifler

Çok sağolun, ne hissediyorsam onları yazmayı seviyorum,
sevgiler,

Sevgili Aynur,
Çok teşekkür ederim, çorbanın değişik pişme şekillerini yazacağım. Yorumlarını bekliyorum.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

:) Ne hoş keyifle okudum .. :)

Bu sırada brokoli çorbası tarifi pek güzel.

ben patates ve havuç eklemiyordum. Mutlaka böyle deneyeceğim.

Ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler..
www.misssgibi.com

Tijen dedi ki...

Özlemişim sizi. Nasılsınız?

Adsız dedi ki...

Sevgili Zerrin Mis,
Öncelikle sıcacık sevginize teşekkür ederim.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım,

İyiyim,sizi özledim, balkabak çorbası yaptık geçen hafta, tabii ki bütün ev ahalisi sizden konuştuk. Sizi görmek isterim.
Emanetleriniz var.

Sevgiler,selamlar

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Brokoli çorbasını bugün yaptım.Gerçekten çok pratik bir çorba.Tarif defterime de yazdım.Son zamanlarda zaten çorba,salata ve garnitür tariflerine takmış vaziyetteyim.En son aşamada diğer yağtığım yemekten artan 4-5 parça haşlanmış karnıbahardan da katıp blendırdan geçirdim.Sanki onu katmasam daha güzel olacaktı.Ama yinede güzel oldu.Sonucu yazmak istedim.Görüşmek üzere.
Hoşçakalın..

Adsız dedi ki...

Sevgili Aynur,
afiyet olsun, denediğin için çok teşekkür ederim, burda önemli olan farkları anlamak,denemek,en güzeli de etrafınızdakilere bunu tattırmak.

sevgiler,

Yaren dedi ki...

Merhabalar,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

Yaren dedi ki...

D A V E T I Y E

Merhaba arkadaslar, bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar.

Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com