Pazartesi, Şubat 19, 2007

Kış bitmeden cafe günlerinde her hafta yaptığımız ve sevgili Tijen İnaltong kitabında (Mevsimlerle Gelen Lezzetler) yer alan bir sebze çorbasını da sevgili arkadaşım Sinem için yazıyorum. Aşure'de bizde “ben içinde her sebzenin ve bakliyatın olduğu çorbaları seviyorum nasıl yapılıyor deyince,” tabii ki Minnestrone geldi aklıma, Sevgili Tijen Hanıma çok teşekkürler, ufkumuzu açtığınız için.

Cafenin tahtasına bu çorbayı yazdığımızda uzun bir süre minestrone ne demek diye sormak ve denemek için cafeye gelen bütün müşterilerimize sevgi ve selamlar.

Sebze Çorbası-Minestrone (İtalyan usulü)

2 patates
2 soğan
Kereviz sapı
3-4 diş sarmısak
1 su bardağı barbunya
2 havuç
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı domates püresi
Çeyrek bardak arpa şehriyesi, yıldız makarna
Maydanoz
Tuz kırmızıbiber, karabiber,nane

Büyükçe bir tencereye yarısına kadar su ile doldurun. Sebze suyu olursa daha iyi olur. Ispanak, pazı gibi haşladığınız su. Tencereye domates püresini ekleyin. Ocağı yakın, su kaynamaya başladığı zaman sıra ile bütün malzemeleri küçük küpler halinde doğrayıp kaynamış suya ekleyin.Yağ, soğan, sarmısak, havuç, patates, kereviz sapları , sonra barbunyayı tencereye koyun. Bütün sebzeler pişince en son arpa şehriye ya da yıldız makarnayı ekleyin.Çorbanız özleşmeye başlayınca suyunu kontrol edin. Maydanoz ve baharatları ekleyin. Bu çorba italyan usulü olduğundan servis sırasında kaşar peyniri ekleyebilirsiniz.

4 yorum:

Tijen dedi ki...

Sitede değişiklikler olmuş!
Hayırlı uğurlu olsun sevgili dost Menevşe Hanım!
Tijen

Adsız dedi ki...

Çok sağolun, ben aslında ismime uygun olarak mor bir zemin aradım ama, bu yeşil renkte bize çok yakın,yeşil rengide çok severim, takip ettiğiniz için çok teşekkürler,
sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba
ben sizin sessiz takipcilerinizdenim sitenizde değişiklikler olmuş söylemeden gidemedim
ve tariflerinizi çok beğeniyorum
sevgilerle....
yeter k.

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Arada bir fikrinizi yazarsanız çok sevinirim.
sevgiler