Perşembe, Aralık 28, 2006

Bu günlere özel güzel bir börek kolay şık ve lezzetli

Yırtık-Pırtık bir börek

4 yufka
2 yumurta
1 su bardağı yoğurt
2 su bardağı süt
1 kaşık sıvı yağı
1 avuç kadar peynir
Karabiber

Büyükçe bir çukur kapta süt,yoğurt,yumurta hepsi beraber iyice çırpılır.sonra yufkaları elinizle pırtık pırtık doğrayın, yani eliniz küçük parçalara bölün. Küçük parçalara böldüğünüz yufkaları , çırpmış olduğunuz sütlü karışıma ekleyin. İyice karıştırın, içine peynirleri , az tuzu ve karabiberi de ekledikten sonra, yufkaların yumuşaması için yarım saat bekletin.Bekletme işlemini yapmak için fırın tepsisine de koyabilirsiniz. En üstüne çörek otu ve susam eklebilirsiniz. 170 derece 10 dakika ısınmış fırında altı üstü kızarana kadar pişirin.


Hiç kadınbudu köfte yaptınız mı ? Ben ancak kafe de deneyebilmiştim. Sanki bana çok zor bir şeymiş gibi geliyordu. Sonra ben bunu soya kıyması ile yapabilirim dedim. Ve denedik çok güzel oldu .
Sizde yılbaşı akşamı deneyebilirsiniz sofranızda değişik bir tat olur.

Soya Kıymalı Köfte

1 bardak soya kıyması
1,5 çaybardağı pirinç
2 soğan
2 yumurta
Maydanoz
Karabiber,kekik,kimyon
Galeta unu

Pirinçleri tuzlu suda haşlayın. Soya kıymasını kaynamış su ile ıslatın. Çukur bir kabın içine haşlanmış pirinç,küçük küp doğranmış soğan,ince doğranmış maydonozlar,bütün baharatlar 1 yumurta, ısılatılmış ve fazla suyu süzülmüş soya kıyması konulup iyice karıştırılır. Şöyle büyükçe köfteler yapılır. Kalan bir yumurta iyice cırpılır. Galeta unu geniş bir kaba konur. Köfteler önce yumurtaya sonra galeta ununa bulanır. Yağlanmış bir fırın tepsisine dizilir , sıcak bir fırında iki tarafları kızarana kadar pişirilir. Çok beğeneceksiniz, hem kızartma olmayacak hem de etle olmayan bir köfte denemiş olacaksınız.

Yukarıda sormuştum ilk yaptığınız yemek , benim ki kıyma alındığı halde koymayı unutup yaptığım biber dolması, mevsimler de yaz ve ben orta üçünü sınıfı bitirmeye çalışrken. Bizim zamanımızda orta okuldan mezun olmak için 3 dersten sınavı girilirdi.

Hiç yorum yok: