Çarşamba, Eylül 20, 2006

Bugün dışarı çıktım. Cafe komşularımıza uğradım. Hepsi ne zaman yeniden başlayacağımızı sordu. Açıksası bunun cevabını bende bilmiyorum. İnşallah herşey yolunda gider ben de sevgili misafirlerime yeniden kavuşurum.

Artık sonbahar başladı. Hergün önünden geçtiğim ve el arabasında mis gibi enginar ve de mevsim sebzeleri satan satıcı ile göz göze geldim. Sonbaharın gelmesi ile o taze sebzeler tabikii kavanoza girmişti. Enginar ve bamya kavanozda ama canım bal kabak dev araba duruyordu onu görünce çok sevindim. Bal kabaklı çok tarif yazacağım. Çünkü biz cafeyi açtığımızda ilk yapıtığımız çorbalardan biri sevgili Tijen İnaltong'un hindistan cevizli bal kabak çorbasıydı. Çok lezzetli ve iddaalı olmuştu ama muhteşem bir tattı. Tezgahta balkabağını görünce o günleri hatırladım.

Şimdi bildiğimiz kırmızı mercimek çorbasına biraz daha yoğun maydanoz kökleri ekleyip çorba yaptım. O yazacağım inşallah evde denersiniz.

Maydanozlu mercimek çorbası

1 bardak kırmızı mercimek
1 adet rendelenmiş patates
1 adet rendelenmiş havuç
1 soğan
1 demet sapları ile irice doğranmış maydanoz
1 yemek kaşığı zeytinyağı
tuz karabiber,kırmızıbiber ve de nane

Tencereye yağ ve kuşbaşı doğranmış soğanları ekleyin ve hafif kavurun sonra yıkanmış mercimekleri ekleyip kavurmaya devam edin ,mercimekler suyunu çekince 3 bardak sıcak su ilave edin, çorbanız kaynamaya başlayacaktır. 5 dk kaynayan çorbaya rendelenmiş havuç ve patatesi ekleyin bir taşım kaynatın. Sonra irice doğranmış maydanozlar ve baharatlar ekleyin.5 dk sonra çok şık ve lezzetli çorbanız hazır olacaktır. Eğer hafif bir blendırdan geçirmeyi düşünürseniz olur ama böyle maydanoz yaprakları ile çok lezzetli oluyor.

Önümüz sonbahar ve kış çok şık ve sağlıklı çorbalara buluşuruz inşallah.