Çarşamba, Haziran 14, 2006

Bugün cafede neler pişirdiğimiz yazmak istiyorum. Bu menüler nasıl çıkıyor ? Aslında biz ne istiyorsak onu pişirmekle başladık, şimdi düşünüyorum da hep de öyle devam ettik. Çünkü ben yaptığım yemeği hayal etmek istiyorum veya nasıl yapabilirim, nasıl daha lezzetli ve şık görüntülü olur. Bir dönem sonra bazı müşterilerimiz biz şöyle bir çorba içmiştik demeye başladı. Bu tabii ki çok güzel birşeydi, bu yüzden menüyü yazacağım ama sevgili Zehra'nın istediği tarifleri anlatacağım.
Pazardan pancar otları almıştım. Saplarını ve yapraklarını ayrı ayrı doğrayıp bol su ile yıkadık. Saplardan çorba yapmak istedim.
Pancar Saplı Sebzeli Çorba
türlü - ben pişirirken üstüne az kekik koyuyorum çok lezzetli oluyor
domatesli ekşili kabak
patatesli pazı kavurması
barbunyalı karalahana
z.yağlı taze fasulye ve enginar

şimdi size kitaplarda şeyh mualla adı ile anılan ama bunu sadece Antakyalıların bildiği mercimekli nar ekşili patlıcan tarifi yazacağım.

Mercimekli Nar Ekşili Patlıcan

2 bardak yeşil mercimek
5 patlıcan
7 adet domates
3 adet soğan
5-6 diş sarmısak
2 yemek kaşığı nane
2 yemek kaşığı yağ
limon suyu
nar ekşisi

Mercimekleri 2 bardak suyu haşlayın ve süzün. Ama kaynadıktan sonra en fazla 7-8 dk. Çukur bir kaba ay şeklinde doğranmış soğanları koyun içine haşlanmış mercimekleri,sarmısakları, nane tuz ve yağ güzelce karıştırın. Diğer taraftan domates ve patlıcanları parmak kalınlığında yuvarlak şeklinde hazırlayın. Yayvan bir tencereye bir sıra domates, üstüne mercimekli karışım, üstüne patlıcan olmak üzere katlı olarak dizin. Üstünü 2 yemek kaşığı nar ekşisi ve bir limon suyu ekleyin ocağa koyun. Hiç karıştırmadan pişirin. Arada tencereyi sallayın. Servis sırasında üstüne nar ekşisi gezdirebilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Patlicanla mercimegi birarada dusunemediginizi biliyorum; hatta Cafe'ye ugradiginizda bu yemegi gorunce " nasil yani, tadi ne gibi acaba" diye ic de gecirebilirsiniz. Amaaa bir kere tadinca ve o cok ilginc ve lezzetine doyulmaz birlesimi bir kere alinca, her gelisinizde acaba var mi diye gozleriniz hep onu arayacak. O mayhos tadi, patlicanin agizda dagiliveren gezintisi ve de mercimeklerin limonla uyumu sizi sasirtacak. Tadin:)