Çarşamba, Kasım 28, 2007

Pişirme

Yemek pişirirken dikkat edeceğimiz konulardan biri de pişirme işlemini yapacağınız kap seçimi, tencere de menemen yapamazsınız, sığ kapta pilav güzel olur ama çorba olmaz, karnıyarık yaptığınız zaman yavvan bir tencereye koyabiliriz, karnıyarıkları üst üste koyamayız. Kek tarifleri verilirken mutlaka kek kalıbı ölçüsü verilir. Kek kabarması gereken bir lezzettir. Kabarmamış tepsinin dibine yayılmış incecik olmuş bir kek tadı çok güzel de olsun kimse tercih etmez. Yemek yapmanın her aşaması çok önemli, dünyanın en iyi malzemesine de sahip olsanız eğer doğru kap ve pişirme şekli yanlışsa bir işe yaramaz.

Bu yüzden pişireceğiniz her ne olursa olsun mutlaka uygun kaplarda pişirelim. Benim hatırladığım 30 sene önce gibi, ben daha küçüktüm, büyük tepsilere annem açma börek yapardı ve mahalledeki fırında pişmeye götürürdük. Hatta bazı yemekleri bile fırında pişmeye götürdüğümüz biliyorum. Patates köfte gibi, bayramlarda kadayıf. Benim annem ilk kek yapmaya başladığı zaman bir kek tepsisi vardı, sadece onda pişirirdi. Daha sonra alınan aynı boyuttaki kaplara hiç güvenmedi, hala aynı tepside kek pişirir, başka kapta güzel olmadığını söyler.

Hiç yorum yok: