Pazar, Ekim 08, 2006

Ben 1987 yılında çalışma hayatına başladım, çalışmaya ilk başladığım günlerde neyi nasıl yetiştireceğimi bilmiyordum, her gün başka bir yol deniyordum. İşten eve giderken -ev ile iş yürüme mesafesindeydi- bir kaç denemeden sonra en kısa ve benim ihtiyaçlarımı alacağım yolu buldum. İlk günler akşam yemek yetiştiremeyeceğimi düşünüp hafta sonundan hazırlık yaptım, sonraki günler ve aylar içinde baktım ki artık hafta sonu telaşına düşümüyordum çünkü iş hayatı ve ev hayatı çocuklar kendi içimizde disipline olmuştuk herşeye zaman bulmayı öğrenmiştik. Tabii bütün bunlar zamanla ve denemelerle oluyordu.
Bu gün çok sevdiğim bizim evin üçüncü kızı Safişim iftara gelecek dünde zeytinyağlıları hazırladım ama bugün geri kalan yemekleri pişirdim. Yemekleri hazırlarken geçen yılların ve dört yıllık cafe tecrübesinin bana neler öğrettiğini bir defa daha gördüm. Bu yüzden size bunları yazmak istedim. Yemek yapmak bazıları için zor bunu anladım gerçekten yemek yapmak isteyenler için bir iki önerim var. Öncellikle ne pişireceklerse hepsini ayıklayıp yıkayıp kenar koysunlar, sonra sırası ile pişirmek istedikleri her malzemeyi hazırlayıp tencereye ekledikleri an yemekler hazır olmaya başlayacaktır, sıralama önemli, düzenli olmak önemli , düzenli olunca etraf dağılmayacak,her kirlenen kabınızı yıkarsanız yemek işiniz bittiğinde mutfağınız tertemiz olacaktır.

Bu arada akşam ki menü bol sebzeli mercimek çorbası, Şafişim Karadeniz Ereğlili o yüzden barbunyalı kara lahana, mısır ekmeği, patlıcanlı kiş, zeytinyağlı yaprak sarma, taze fasulye,fırın makarna biraz salata yaparız tam olur. Tatlı için bir şey düşünmedim elmalı bir kek yaparım çaylık

Barbunyalı Karalahana

1 bardak akşamdan ıslatılmış barbunya
2 demet kara lahana
2 soğan
4 diş sarmısak
1fincan bulgur

Akşamdan ıslatmış olduğunuz barbunyayı haşlayın.Ayrı bir tencerede karalahanaları doğrayın bol su ile yıkayın iyice haşlayın. Barbunya ve lahana haşlandıktan sonra süzün. Tencere ocağa koyun kuşbaşı doğranmış soğanları ve sarmısakları iki yemek kaşığı zeytinyağında kavurun soğanlar öldükten sonra süzüp elinizde sıktığınız lahanaları ekleyin,lahanların kendi sularını verip çekene kadar kavurun böyle hafifce evde lahana kokusu duyulsun. 2 bardak kaynamış su ekleyin kaynamaya başlayınca haşlanmış barbunyaları tencereye koyun,tuz, karabiber,kırmızıbiber ekleyin ,ocağın altını kısın.20 dk sonra bulguru tencereye ekleyin. Tencerenin altını kısın yavaşça pişmesi için, eğer suyunu çekerse sıcak su ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok: